Dag 1 en 2

12 juli 2023 - Borobudur, Indonesië

Maandagochtend 6:15 stond de taxi voor onze deur om ons naar Schiphol te brengen. De gate ging 'pas' om 8 uur open dus we waren veel te vroeg. Security etcetera verliep allemaal zonder problemen en ook het vliegtuig vertrok op tijd. Na iets meer dan 14 uur landden we in Singapore. Alexander en Matthijs hadden last gehad van de landing, dus de vlucht erna was iets minder prettig.

Het vliegveld van Singapore is trouwens ècht heel groot. Je kunt de trein nemen als je naar bepaalde gates moet en dan nog moet je een behoorlijk stuk lopen! Verder lijkt het of alle grote modemerken daar wel een winkel hebben.

Ik heb geen idee meer hoe laat wij nu zijn aangekomen op Jogjakarta omdat mijn (digitale) horloge een beetje in de war raakte.

We werden opgewacht door onze gids Faami en Ronnie, de chauffeur. Faami is onze gids zolang we op Java zijn.

Na een enerverende rit van het vliegveld naar het hotel (ze rijden links, halen allemaal in waar het niet kan) waren we behoorlijk uitgeput. Alexander en ik vielen direct in slaap. De andere drie zijn lekker gaan zwemmen.

's Avonds hebben we op advies van de gids in het hotel gegeten.

Hotel was prima: kamer met airco en goede bedden. Tegenover het hotel een supermarktje waar we voldoende water konden kopen.

1. Jenny:
    12 juli 2023
    Het is gelukt je 1e verhaaltje en fotos. Leuk om zo mee te mogen genieten.
  2. Bert:
    12 juli 2023
    Aanvulling: Is nog even wennen met het bepalen van de waarde van het geld en vooral, hoeveel fooi geef je en aan wie...