Dag 15 Sanur

24 juli 2023 - Sanur, Indonesië

Oef, de airco had het 's avonds begeven. Op zich geen probleem, denk je. Toch wel. Wat een pokkehitte. Het is hier 's nachts niet kouder dan 24/25 graden met een hoge luchtvochtigheid. Afijn, in de ochtend gemeld en in de middag was hij gemaakt (vervangen).

Het ontbijtbuffet van dit hotel is heel erg uitgebreid. Het lekkerste is eigenlijk wel dat er bij alle ontbijten vers fruit ligt: watermeloen, papaja en ananas of galiameloen. Na het ontbijt zijn Alexander, Bert en ik het stadje gaan verkennen. Alexander wilde wel wat shoppen. Lang gelopen, maar niks gevonden (helaas wel een paar vette blaren). Er was één winkel waar ze ook wat mannenkleding verkochten, maar dat was van het merk 'made in Bali' en daarin wil hij niet gezien worden.

De boulevard was overdag veel minder druk en leek veel meer op het beeld dat je van een tropische vakantie hebt dan wat we gisteren zagen. Duh, toen was het zondag, bedachten we later. We hebben heerlijk een cocktail gedronken terwijl de jongens de zee gingen uitproberen. Die viel erg tegen. Sanur ligt aan een baai die wordt afgesloten door een rif. Er is bijna geen golfslag en het is ook best ondiep.

Op het terrein van het hotel zijn ze bezig om van een aantal huizen het dak te renoveren. Die daken zijn gemaakt van palmboombladeren. Ik snap nog niet helemaal precies, maar het ziet er heel mooi uit. Het frame waarop de bladeren worden gelegd is bmvan bamboestokken. (Zie foto's).

's Avonds gegeten bij een tent aan het strand. Als de zon onder is (uur of 18) wordt het snel donker, maar gaat het ook enorm waaien. Dan lijkt het al snel koud, totdat je weer op je kamer bent en het toch gewoon nog 27 graden is.