Dag 14 Terug naar Bali

23 juli 2023 - Sanur, Indonesië

Voor het eerst hebben we afgesproken niet gezamenlijk te ontbijten. De jongens wilden wat langer uitslapen. We hoefden pas om half twaalf klaar te staan, we konden dus rustig aan doen. Bij wijze van afscheid hebben we nog een laatste drankje met elkaar gedronken in het restaurant met uitzicht op het strand en een potje 'Keer op keer' gespeeld.

Hotel afgerekend en daar stond Fendi, of eigenlijk Vendy (bleek uit enquêteformulier). Hij bracht ons naar het vliegveld en daar moesten we afscheid nemen. Net als anderen bedankte hij ons voor onze komst naar Indonesië en Flores in het bijzonder. Doordat dit een beetje chaotisch verliep waren we niet snel genoeg om onze koffers zelf aan te nemen en had een vriendelijk lachende kruier ze al op een karretje gezet. Hij sjeesde ons richting de juiste incheckbalie (knap, want er stond nergens wat aangegeven) en wachtte vervolgens op zijn fooi. Wat ik gaf was niet voldoende, hij wilde het vijfvoudige... Om van het gezeik af te zijn hebben we het hem uiteindelijk gegeven. Dat was een duidelijke les :-/

De vlucht was vertraagd en het lastige was dat er nergens informatie op borden stond, maar er wel van alles in het Indonesisch werd omgeroepen (en soms in het typische Indonesisch-Engels, wat niet al te verstaanbaar is). Eenmaal aan boord bleek het nog minder verstaanbaar. Patrick aan het eind van de veiligheidsinstructies: "oh, was dat Éngels?" De vlucht verliep verder voorspoedig, behalve dat de landing werd afgebroken en we eerst een rondje vlogen voordat we weer landden "Goodafterrrnoonladiesanddgentelemen....prrrrrdndndndnprr.....nottingtoworrrryabout....fifteenminutes...." Hmm. Anderhalf uur later dan gepland stonden we weer op Bali. Er stond weer een chauffeur klaar om ons naar het laatste hotel te brengen.

Het Mercure hotel is groot! Ook dit hotel heeft allemaal huisjes op het terrein staan met 4 kamers per huisje. Er zijn twee zwembaden en het ligt pal aan het strand. We zijn even de boulevard gaan verkennen. Dat is iets anders dan in Scheveningen oid. Er staan heel veel hotels langs de kust, afgewisseld met wat restaurants en daartussen wat surf/kayak-verhuur of massagetafels. En vooral heel veel mensen! We vielen met onze neus in de boter, want er was een bruiloft op het strand en deels in 'ons' restaurant. We konden alles live volgen want er was een dame met microfoon die alles (in verstaanbaar Engels) afkondigde.

We blijven nu nog 3 nachten in Sanur en vliegen dan terug.